De eerste droommachine is er: de MyMachine game ‘Ruimte Rush’

Nog de Polish fase…en klaar! De wat?
De Polish fase is één van de laatste fasen van het game ontwikkelingsproces: het spel wordt letterlijk uitgeblinkt, helemaal tot leven gebracht met special effects, …

De voorbije weken werden de 6de jaars van De Kleine Prins in De Pinte doorheen alle fasen van de game cyclus geloodst: van brainstorm over prototyping tot de productiefase met daartussen ook ruimte voor user feedback.

Alle 37 droommachine ideeën werden vertaald in de game en kregen een unieke blauwdruk met toelichting van hun functie en werking.

Ruimte Rush neemt je mee op avontuur in een spacestation vol onontdekte blauwdrukken en gekke wapens. Infiltreer het ruimtestation als Robot 13, steel alle geweren en verzamel mechanische hersenen om alle ontwerpen van julie droommachines vrij te spelen.
Schiet met je Cupcakeschieter 3000 de lopende groeifrieten neer, charmeer de ijsmakers met je liefdesgeweer of knal tegelijk alle opruimbots af met een krachtige regenboog!

Als afsluiter kregen de leerlingen een virtueel bezoek aan The Level, de werkplek van de studenten en de kans om vragen op de studenten af te vuren zoals ‘Kunnen wij de game ook thuis spelen?’.
‘Natuurlijk! Na 11 werken zwoegen kunnen we ein-de-lijk meedelen: RuimteRush is af, de speeltijd kan beginnen’ lieten de DAE studenten zonet weten.


En zo is de eerste droommachine van deze MyMachine cyclus een feit. Ontdek het maakproces en ‘let the game begin’!

Uitvinders: GO! De Kleine Prins in De Pinte – 6de leerjaar
Ontwerpers: Thibaut Bouten, Koen Laureys, Ian Duforet, Laura Pirelli, Salomé Vandereyt en Bjarne Huijs –  3de jaar Howest bachelor Digital Arts & Entertainment

Ruimte Rush Game