MyMachine Game

Een game ontwikkelen op basis van de verbeelding en fantasie van kinderen (lees: jetpacks, patattenmannetjes, gezelschapsvriendjes, …), hen betrekken in het creatieproces en samen beslissen om voor een combinatie van een avontuurlijk parcours en een puzzelgame te gaan.

De studenten slaagden er niet alleen in een topgame te ontwikkelen maar ook de jongeren te betrekken in de ontwikkelingsfasen en het concept en de mechanics te verduidelijken. Ze deelden in alle eerlijkheid dat het vaak moeilijk was om als team samen te werken, deadlines te halen en beslissingen te nemen. “Wees niet bang om je eigen ding te doen”, dat was de boodschap die de studenten ook aan de jongeren gaven. Echte MyMachine spirit!

Leerlingen van een secundaire school in Oostende gingen op hun beurt houten ‘cut outs’ van de spelfiguren en allerhande promomateriaal voor de game creëren.



Inhuldiging

Inhuldiging

Vandaag zijn we allemaal samengekomen in DAE om de game in te huldigen. Iedereen was aanwezig, zelfs de pers. Het...

Read More
Examen

Examen

We waren nogal nerveus toen we onze MyMachine gamen moesten voorstellen aan de jury, maar we hebben de indruk gehad...

Read More
Laatste loodjes

Laatste loodjes

De laatste week voor de deadline is aangebroken. Hierin is zo goed als heel het spel af. De komende dagen...

Read More
Testen maar!

Testen maar!

We zijn nu 5 weken verder en een groot deel van het werk is al gebeurd. Samen met de kinderen...

Read More
Het werk gaat verder

Het werk gaat verder

Terwijl de artiesten volop bezig zijn met 3D modellen te maken (zie vorige post), nemen we deze week een kijkje...

Read More
Tijd voor het echte werk

Tijd voor het echte werk

Alles is getest, alles is uitgedacht. Tijd voor het echte werk. Maar wat is nu het echte werk? Nu beslist...

Read More
Prototypes alom

Prototypes alom

Deze week ronden we ons prototype proces af. Nu alles is getest en besloten zijn we klaar om maandag 03/11...

Read More