Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een dansende zingende reuzenpop die we kunnen doen bewegen op muziek.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een interactieve machine die muziek en beweging combineert om kinderen te stimuleren tot actief participeren en spelen. De machine is ontworpen om zowel op sociaal als educatief vlak een rol te spelen, bijvoorbeeld in muzieklessen, bewegingsactiviteiten of als pauze in de klas.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch/beroeps secundair onderwijs)
Ritmo is een machine die dansen en springen combineert op muziek. Door op een wip te staan of te springen en aan de touwen te trekken, kun je de armen en vleugels doen bewegen. De ervaring krijgt nog een extra dimensie door de lichtjes die meedansen op het ritme van de muziek.
Bedenkers: BuBaO De Sprong in Kortrijk – 4de, 5de en 6de leerjaar
Ontwerpers: Chloé Pinoy (3de jaar Bachelor Communicatiemanagement Howest), Qiana Leenknecht, Bieke Van Geele (3de jaar Bachelor Ergotherapie Howest), Jasmijn Tack, Felix Lefebure, Lotte Allegaert (3de jaar Bachelor Industrieel Productontwerpen Howest)
Makers: BuSo De Lage Kouter Kortrijk

















