Stap 1: IDEE (lager onderwijs)
We willen een machine die ons gezelschap houdt en beloont voor de taakjes die we doen in de klas, bv. afval opruimen.
Stap 2: ONTWERP (hoger onderwijs)
Een machine waarin we vuilnis en briefjes met taakjes kunnen stoppen. Eens de machine afval of een afgewerkt takenbriefje ontvangt, geeft het een snoepje terug.
Stap 3: WERKEND PROTOTYPE (technisch/beroeps secundair onderwijs)
Snoezie is een schattig konijn dat rondgaat in de klas. Eens de leerlingen een taakje afgewerkt hebben, of vuilnis verzameld hebben, doen ze het in de gleuf bovenaan en gaat de lade met snoepjes open. Opgelet: ook het snoeppapiertje moet opnieuw in Snoezie!
Bedenkers: VBS Yugro in Merksplas – 2de leerjaar
Ontwerpers: Ruben Appeltans (3de jaar Bachelor PXL-Green & Tech), Liam Bracke (3de jaar Bachelor PXL-Education)
Makers: VITO Hoogstraten