De Grappenmaker

De uitvinders: Vrije Basisschool De Vlam uit VLAMERTINGE – 6de leerjaar

De ontwerpers: Andreas Van Wambeke, Alexander Versele, Robrecht Vanhauwere en Arno Geunes:

Studenten Howest Bachelor Industrieel Productontwerpen – jaar2

De machinebouwers: VTI Poperinge – 5 Elektromechanica en 5 Houttechnieken

Probleem: Ik wil niet alleen leerstof maar elke dag ook nieuwe grappen leren op school

Oplossing: Een machine die lijkt op een snoepautomaat met grappen erin

Concept: Met de geheime sleutel krijg je toegang tot de grappenmaker. Deze sleutel kan je bemachtigen als beloning na een geslaagde opdracht in de klas. Vijf andere leerlingen nemen ook plaats voor één van de uitgangen. Draai je de sleutel in het slot, dan gaan de ballen aan het rollen. Komt de bal bij jou terecht, dan ben jij vandaag dé grappenmaker!

Vertel de grap voor de hele klas en verzin een nieuwe grap waarmee je de grappenmaker kan bevoorraden. Je krijgt hiervoor de tijd tot de suikerspin bovenop de machine vorm krijgt. Een knappe heruitvinding van het snoepautomaat!