Hier is het, de afgewerkte game Slumberland. De laatste paar weken waren wat hectisch maar we kunnen als team zeggen...
Slumberlands

Productie: verfijning van de productiefase
Aangezien het de laatste week van de productiefase was, waren we druk bezig om alles er in te krijgen dat...

Productie: testen in Roeselare
2 van onze teamgenoten hebben in 1 van de voorbije weken een uitje naar Roeselare mogen doen. Daar mochten ze...

Productie: de speelgoedfabriek ligt plat.
Hier kun je de buitenkant van onze speelgoedfabriek al zien. Om nog niet alles te verklappen gaan we de binnenkant...

Productie: problemen in het dorp!
Het team is de voorbije maand heel druk bezig geweest om het spel tot een goed einde te brengen. Nu...

De constructie van productie.
Productie! Hoe doe je dat, het spel werkelijk maken. Dit gaat over alle omgevingen, personages, voorwerpen en hoe alles werkt....

Prototyping is ten einde! Op naar Productie!
Om prototyping tot een einde te brengen hadden wij enkele zaken nodig. Een kunstbijbel, een technisch document en een Game...

Prototyping: De wereld krijgt vom!
Het team is druk bezig om de algemene lay-out van de verschillende eilanden te maken. Hier kun je al zien...

Prototype: ontwerpen
Ontwerpen is een belangrijk onderdeel van game development. Zonder de ontwerpen past de wereld die we gemaakt hebben niet tesamen...

Prototype: De kleuren van de Kunst Bijbel
Wanneer je een spel maakt met meerdere artiesten in de groep heb je nood aan een kunstbijbel. Dit is belangrijk...

Prototyping: een nieuwe omgeving!
Soms tijdens het werken zitten wij letterlijk en figuurlijk in elkaars haren. Door deze reden hebben wij gelukkig een nieuwe...

Prototyping: Even een stapje terug
Na een lange, vermoeiende meeting met onze leidinggevenden hebben wij een stapje terug moeten nemen. Onze planning was wat rommelig....

Prototyping: De wereld waar dromen zullen waarkomen.
Recent is het team gestart met het opbouwen van de basisblokken voor de droomwereld waarin de kinderen hun machines zullen...

Prototyping: De eerst kijk in de puzzels
In de laatste dagen is één van de artiesten druk bezig geweest met het uitwerken van verschillende droommachines in 3D...

Prototyping: er eens goed een slag op geven.
In deze afbeelding zie je hoe één van onze ingenieuze, vlugge programmeurs uittest of het bespeelbare karakter met een hamer...

Prototyping: experimenteren en uitproberen
In de laatste week heeft het team een goed beeld gevonden van hoe het spel eruit gaat zien. Dus loopt...

Adaptatie na creatie.
Het team heeft tijdens het brainstorm-verloop ook even de tekeningen van de kinderen onder een vergrootglas gelegd. Daarop maakten de...

WAT? HOE? WAAR?
Wij hebben al veel gezegd over de wat’s en de hoe’s. Maar waar werken wij nu eigenlijk? Bij deze een...

De eerste puzzelstukjes: De puzzels
Na de kern, het verhaal en een beeld van wat wij willen maken is het verder nadenken over de puzzels....

De eerste puzzelstukjes: De wereld
Wij hebben besloten een puzzel game te maken rond onze kern. De speler zal door verschillende eilanden gaan in een...

De cruciale kern
Het brainstormen is niet af in één, twee, drie. Het vraagt de nodige tijd om zo veel mogelijk ideetjes af...

Een storm van breinen.
Nadat alle machines opgelijst waren konden wij starten met de brainstorm fase: Waar draait ons spel rond? welke gevoel willen...

De Grote Dromenlijst
Na ons bezoek aan Leefschool de Vlieger, waar wij met veel plezier op terugkijken, heeft het team met zorg alle...

De eerste stap gezet!
Vorige week, tijdens het bezoek van de studenten, hebben de kinderen allemaal een tekening gemaakt van hun epische en wonderbaarlijke...

Creaitiveitsessie: preparatie komt voor de creatie.
Het team van studenten bereidde de kinderen van Leefschool de Vlieger in Oostende voor met enkele opwarmingsspellen voor de fantasie....

Ready? Set? Go!
Het team is samengesteld en wij hebben elkaar leren kennen over de laatste dagen. Wij zijn helemaal klaar om dromen...