Blindenhelper

Probleem: Wij weten niet hoe het is om slechtziend/blind te zijn.

Oplossing: De blindenhelper laat je spelletjes doen,… waarbij je kan ervaren hoe het is om slechtziend/blind te zijn.

Concept: De leerling kan geblinddoekt smaken proeven, geuren ontdekken, voelen,  het brailleschrift onderzoeken en geluiden lokaliseren. Bij elk juist antwoord krijgt deze leerling een punt. (competitief) Men kan deze box ook zelfstandig ontdekken zonder het spelidee of de punten.



Co-creatie sessie

Co-creatie sessie

De ‘Blindenbril’ was het eerste idee. Na de sessie kwamen er vele andere ideeën uit de bus. Zowel spelletjes als...

Read More
Co-creatie sessie

Co-creatie sessie

Het concept om blinden te helpen won nipt van de keuzemaker. Nu gaven leerlingen aan wat zij belangrijk vonden, moesten...

Read More
Co-creatie sessie

Co-creatie sessie

Met de 3 ideeën trokken we terug naar de school. We gaven de leerlingen een vage hint bij elk thema....

Read More
Creativiteitssessie

Creativiteitssessie

Vol goede moed gingen wij, Wetenschappen en techniek, naar de lagere school in Arendonk. We vroegen ons af hoe wij...

Read More